Nungwi na Kendwa

Nu har vi varit på Zanzibar i drygt en vecka. Första veckan kallar jag för aklimatiserings-period, en period då jag haft tid att studera livet som turist! Elin har varit på egna äventyr i Kenya så jag möte upp med Viola! Vi åkte upp till norra zanzibar där solen har stekt varje dag och havet har bjudit på badvänliga temperaturer. Vi har solat, badat, snorklat, ätit, sovit, promenerat längst stranden, övat swahili och jag har fått (första) omgången av orolig mage med allt vad det innebär. Idag har jag kramat hejdå till Viola som åkt hem och jag och Elin har återförenats i Jambiani! Här går livet i "pole pole", middagen anländer ca 2h efter beställningen är lagd men gott är det, fisk med cocosnötsås kryddat med kanel, curry och kardermuma!! Imorgon börjar "alvaret".
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj, redan så solbränd. Hoppas att det ska gå bra med jobbet. Lycka till1 Puss och Kram!

2013-02-10 @ 22:04:42
URL: http://ingelaj.blogg.se
Postat av: Freddie

Ser inte helt fel ut:) Puzz

2013-02-11 @ 13:35:04
Postat av: Josen

Va fint det ser ut. Jag vill med vara där!

2013-02-11 @ 19:26:43
URL: http://jorran.blogg.se
Postat av: Johanna

Ser ju helt underbart ut vännen! Helt klart sevärt känns de som :) sköt om dig, kramar

2013-02-11 @ 21:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0