Vagabond

Jag har i klassen fått ryktet om mig att jag har rest mycket. Själv måste jag säga att jag inte har rest tillräckligt. Det är ju sant att jag gärna flyr de svenska vintrarna och byter ut slasken mot en sandstrand. Vi får väl sammanfatt det hela med att jag är gammal och vis och har hunnit med en del sedan studenten. Saknar livet på resande fot, har tittat på lite bilder idag, så sjukt kul vi hade det!!
Men snart bär det av igen!! Längtar nått enormt men samtidigt får man ju ut mycket mer av resan med för- och efterarbete!
För mig är det ju ett äventyr att bo såhär långt norrut :P Har ju varit lite orolig för om jag ska klara av kylan och snön.. Har nu hittat ett gäng som inte åker skidor, så vi kan hänga tillsammans i barnbacken!! Är en lättnad! Sen att få snö istället för blask är ju positivt! Vi har även mycket ljusare här än hemma, ännu iaf..

Kanske blir en vagabond en dag.. Vågar nästan inte säga att jag nog vill ut och resa eller hänga på nått varmt ställe nästa år också innan jag börjar plugga på uni.. Tiden får utvisa. Reseberoende blir man lätt iaf!
Vissa vet vad jag snackar om!

Kommentarer
Postat av: josen

jag är det !

Nu finns det resor för 1200 :- Vi borde nog åka lite till i våra liv.

2009-08-31 @ 17:49:42
URL: http://jorran.blogg.se/
Postat av: Honey!!

ja men du söta vännen.. helt klart! fler resor å fler äventyr.. man tröttnar aldrig! =)

2009-09-01 @ 18:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0