GOD JUL & Gott Nytt Ar!

Tanker pa er dar hemma och onskar er God Jul och Gott Nytt Ar! Ar lite svart med komunikationen har ifran Kina!
Aventyren har fortsatt, aven om vi rakat ut for en hel del oonskade aventyr.
Det forsta slutade med att vi akte till flygplatsen och hamtade vara vaskor dagen efter. Sen bar det av mot Kina. Buss till Gouangzhou, dar vi spenderade en natt eftersom kvalls taget till Hainan var fullt. Vi bokade da, vad vi trodde, en 20 timmars lang tagresa staende.. Men vi hade tur (hor och hapna) det var bara 15 timmar och vi fick sitta pa saten!
Har pa Hainan har vi det varmt och soligt! Men livet ar inte en dans pa rosor direkt..
En dag hyrde vi en latt motorcykel, forst fick vi punktering (det loste dom dock 200 meter bort for 8kr) sen fick vi soppatorsk mitt ute i ingenstans ( det loste sig ocksa, fick skjus sa vi kunde kopa bensin pa petflaskor i en by). Vi hade akt upp i bergen till regnskogen for att titta pa Five Finger Mountain men det borjade morkna sa vi kom inte hela vagen upp... Men vi fick se vacker natur iaf! pa hemvagen hann det givetvist bli morkt och da fungerade inte baklyset (livsfarligt enligt mig som da ville stanna och overnatta men med en envis Fredrik fortsatte resan..), blinkersen pa hela vagen for att vi skulle synas.. Vi kom tillbaka oskadda! Detta var pa julafton :P Var julmiddag blev pizza! ( vi skamta om att vi kommer fa en konstig tradition och ha pizza pa julbordet :P).
Dagen efter blev var dyrbaraste vaska stulen, innehallande pass, pengar och kreditkort... detta gor allt valdigt komplicerat och dyrt.. Besok hos polisen och ett antal tel samtal har tagit var tid.. vi har iaf ett (1 av 3) kreditkort kvar sa vi far mat pa bordet och tak over huvudet!
Nu ar det forhoppningsvis slut pa all otur (aven om vi har haft tur i oturen)!
Vi har haft fina stunder pa semestern ocksa! Idag har vi tex varit pa en dags tur och surfat!
Vi har hunnit med nagra dagar pa fina strander! Traffat trevliga manniskor och fatt massa nya intryck!
Detta kommer iaf bli en resa vi sent kommer glomma och ge oss manga erfarenheter!
Look at the bright side of life!

aventyret har borjat...

Vi ar framme i hong kong efter en mindre onskvard resa hit. Nar vi val kom in till stan blev det problem att hitta boende, men i ett skabbigt krypin ska vi nog kunna sova gott inatt sa trotta som vi ar. Bagaget har vi inte fatt annu, de vill inte svara i telefonen.
Servicen har inte varit pa sa hog niva hittills, Moskva var nog varan mardrom. Flyget var en timme sent fran kopenhmn men vi landade sa vi hade 25 min till planet skulle ga, men inte hjalpte det. Ryssarna i transfer disken tyckte att vi skulle vanta.. Det fanns tydligen inga platser pa vart plan. Vi hittade en svensk familj och en familj fran taiwan som bodde i danmark som satt i samma sits. Vi kom att forlita oss pa varandra de senaste dygnen. Det hjalpte inte att sta och harja vid disken, man blev bara ignorerad och ett tjat om att vi skulle vanta. Efter cirkus 3h fick vi hjalp. Efter ca 4h var vi pa ett (vad vi trodde) hotell. Vi akte skapbuss dit och blev sedan visade till vara rum. Maten fick vi pa rummet. Nar vi senare skulle ner i receptionen trodde vi att vi hade blivit senila da vi inte hittade hissen, efter ett antal rundor pa vaningen gav vi upp och forsokte prata med den ryska vakten som tydligen vaktade oss, ingen respons. Helt noncalant. Efter ett tag insag vi att vi var instangda. Kom inte ner eller kunde oppna fonstren. Fangelsecell...Nar vi pa fm fick aka tillbaka till flygplatsen och kom in pa terminalen fick vi en frihetskansla, vi hade ju varit instangda och overvakade hela tiden..
Nya biljetter fick, ett nerbyte, vi fick aterigen flyga med airfloat istallet for air china. Detta innebar inga egna tv-apparater, enda nojet med att flyga. Massa turbolens var det ocksa, men fram kom vi. En vantan i Peking pa 8 timmar var det som gallde. inte kunde vi sova eftersom ingen hade stallt om sig i tiden. Vara danska vanner kunde som tur var mandarin och kunde guide:a oss, speciellt i jakten pa bagaget.
Framme i hong kong, hungriga och trotta har vi mest dragit runt. Hoppas pa en battre dag imorgon!

Packning pågår!

Håller på att testa garderobens sommarkläder!!! Hoppar julhetsen och kylan i år!!
Imorgon lämnar vi halmstad och i över morgon lämnar vi Sverige!
GOD JUL allesammans!

random

Christmas time

Idag hade vi redovisning, bara en kvar nu! Bara en skoldag med för den delen!!
Efter skolan blev det lussefika här! Mysigt!
Helt sick, jag ska ut och resa igen!!! :D

Bygger bo

Med nya tapeter, gardiner och lite tavlor blir det genast mycket finare hemma! Kanske inte bästa bilderna, ni får komma på besök!

Idag har det blivit plugg och sedan trevligt adventsfika hos Patricia!

Jul Jul, strålande jul!

Nu blir det till att lägga skolarbetena åt sidan för lite julmys! Ska sätta oss i soffan och titta på Kinas mat från Hainan, visas på svt på torsdag! Men på torsdag är vi ju där!!! Lite fika till det!

Beautiful girl all over the world

Har nu mosat i mig den sista chokladen som fanns i lägenheten, men det var jag värd efter träningen! Eller jag har ju min barbie-jul-kalender som försäkrar den dagliga dosen!
Redovisningen är nu avklarad och jag tror det gick bra! Så nu ska jag fortsätta på nästa arbete...

Vi har fått besked att golvet i köket ska bytas under tiden vi är i väg, ganska skönt då man slipper alla hantverkare!
Ska försöka ta lite bilder i lägenheten och lägga upp snart, men måste ju vara ljust ute...
Hoppas kunna få med mig lite inredningssaker hem från Kina sen!
Nu ska jag ta disken innan jag pluggar lite...
Laters!

Ni får ursäkts alla random bilder som publiceras i mina inlägg, men alltid roligare med några bilder iaf!

ilovewildfox

Näst sista veckan

Hemma efter många timmar i skolan, träning och en promenad i slaskvädret.. Efter imorgon är två av fyra redovisningar gjorda! Är inte många dagar kvar nu!
Igår blev det (förutom samma sak som hänt idag) adventsfika hos Elin! GOTT!
Nu ska jag förbereda morgondagens redovisning lite.

familytime

Då har familjen övergivit mig (dom kanske känner att det är jag överger dem istället eftersom jag inte är hemma i jul..). Vi har iaf haft en trevlig helg! Lite mellandagsmys-känsla! God mat, lite pyssel, klätt julgranen, tittat på film och gått en promenad i snöyran! Nu sitter jag i soffan med choklad, torkade äpplen, tv, plugg och surf (jag är tjej så jag kan göra fler saker samtidigt!). Nu är det bara 1 vecka och 4 dagar tills jag och baby drar!! Helt sjukt, helt underbart!

Love u <3

Lopez

Fin bild, kampanj för Gucci.
Imorgon kommer sis hit och på lör kommer päronen, MYSIGT!

1dec

Idag är det 1 dec, shit vad tiden går fort.. SNART bär det av på RESA!!!! Denna "hålla Lina på bra humör varje dag i dec" fick jag av Fredrik igår!!!