Regnperiod

I lördags kväll runt 22 reser sig månen, precis som solen, längs horisonten. Snabbt därefter lyser den upp vår vita strand! Vi promenerar tillsammans med våra massai vänner och den ena frågar mig; "So, your country is in the end of the world??" och ibland känns det ju som det är sant! Men det verkar som våren börjar komme till er nu?!
Här har nog regnsäsongen börjat... Jag gick ner till stranden imorse för en jogging tur, himmlen var maffigt svart och på vissa ställen såg man att det regna, kontrasterna är fina mot det ljust grön/turkosa havet! Jag sprang förbi kossorna som har sin dagliga morgonstund på stranden och arbetarna som krattar bort spåren efter högvattnet! Lyckligtvis hade inte vattnet gått ända ut så jag kunde ta ett dopp efter en svettig runda! Jag han lagom upp till köket där Elin lagat chapati när himmlen öppnar sig. Nu har det slutat regna och jag ser blå himmel!
Men nu är det dags att ta tag i plugget...
Btw, hade vi en andra matlagningslektion igår, kasawa, coconut curry, biff spett och grillad kyckling!
UPPIS med bilder till inlägget!
Tre andledningar att gå på matlagningskurs!
Efter regn kommer solsken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0