Framme!

Nu är vi framme på kryddön och Stone Town! Resan hade en lite nervös start, tågen fick nämligen inte köra över öresundsbron pga signalfel så alla fick gå av för att åka ersättningsbuss, problemet var bara att det var flera tusen pers som tängdes om 1 buss i taget.... KAOS. Elin var klock och tog taxi medan jag var snål och fick tjata på en kille i gul väst för att komma med... När Elin väl var framme på flygplatsen (utan fungerande telefon) började hon leta efter mig som givetvis inte hade kommit så långt, så mitt namn ropades ut i högtalarna och jag missade det.... Vi fann iaf varandra och hann gott och väl med flyget. I Istanbul träffade vi Ida och hennes pojkvän så vi hade en väldigt trevlig mellanlandning! När vi väl landat i Dar, fixat visum och ska åka vidare till Zanzibar sätter vi oss på propellerplanet längst bak, då kommer flygvärdinnan fram och frågar om vi inte kan sätta oss längre fram, "Vi måste balansera planet", vi landar iaf säkert i ett mycket behagligt klimat!
Efter nästintill ingen sömn på resan så har vi varit väldigt trötta idag och hunnit med två powernaps! Vi har även fixat telefonkort, pengar och promenerat runt i de små gränderna. Pappa bjöd även på en god lunch vid hamnen (Tack!). Imorgon åker vi till Jambiani för att få nycklarna till vårt boende och träffa Viola!
På återseende!

Kommentarer
Postat av: L

Skönt att ni äntligen är på Zanzibar även om resan var lite kaosartad, allt var med andra ord precis som det brukar när ma ska ut och flyga och fara;) hoppas ni får superhärliga och lärorika veckor! hälsa bästa Viola och krama henne från mig! Puss & kram från ett fint Ko Chang!

2013-02-02 @ 17:30:03
Postat av: Pamma

Skönt att du kommit fram jag längtar tillbaka!

2013-02-03 @ 09:10:08
Postat av: Michelle

Gött det ser ut! Hallå kryddor liksom... Det går minsann ingen nöd på dig det hör man ju! :) Skönt att ni kom fram säkert. Kram

2013-02-04 @ 08:53:04
URL: http://kaklet-kaboom.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0