Mambo, Poa

Ikvall kunde man sta under den bara himlen och se bilxar fran fjarran lysa upp himlen, samtidigt som det var stjarnklart over Mamboviewpoint eco lodge! Det ar dar jag befinner mig nu. Jag bor i talt, vaknar med en fantastisk vy, far maten serverad och fora en rad intresssanta konversationer! Idag har jag kollat in ett nytt projekt, ett gasthus for manniskor med mindre planbocker, sen har jag fatt en rundtur pa lodgen och aven tagit en promenad i byn. Jag tycker det ar viktigt att faktiskt ga runt i byn en del, aven om man ar lite utpekad som mwazungu (viting). Jag tycker dock att jag fick mest positv respons, folk halsade, valkomnade mig, ville bjuda in mig, sa "unapendeza" o.s.v. Givetvis ville barnen vara med pa kort, aven nagra vuxna (jag var dock lite forsiktig med kameran da den ger blandade kanslor..). Sen var det vissa som kollade lite mer suspekt pa mig och fragade om pengar.. Imorgon ska jag ga en guidad tur till Mambo footprints, tillsammans med tre gaster som ar pa familjebesok hos agarna. Jag har lite andra planer pa vad jag vill sysselsatta mig med, utover samla fakta till min artikel om ekoturism pa mamboviewpoit, innan jag aker ner till Dar igen! Allt ar bra med mig, sa ni vet!!

Kommentarer
Postat av: Pamma

Hej!



Jätteroligt att höra hur du har det. Vi saknar dig här hemma.



Puss

Pappa

2011-11-13 @ 20:31:55
Postat av: Life

Kul med en liten uppis ;) Jag tänker på dig ska du veta och saknar dig extra mycket nu eftersom du är så himla långt bort! Men skönt att höra att du har det bra! :) Ser verkligen framemot att få höra om dina äventyr och se bilder! PUSS <3

2011-11-15 @ 17:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0