Feb. 17, 2010

Hamjambo!!!
Nu ar vi tillbaka i Dar, men det har hant en del sedan sist vi var har! Vi kom tillbaka igar kvall efter en jobbig busstur pa ca 14h... Vi sag massor giraffer, elefanter, zebror och andra djur nar vi korde igenom en nationalpark!
Nar vi lamnade Dar akte vi forst till Ilembula, busschafforen korde forbi varan hallplats sa vi fick hoppa av mitt pa vagen, men det gick fin fint anda, jag var inte radd for de svarta karlarna som fick ta over var vattenmelon som jag inte orkade dra pa!! Val framme i Ilembula fick vi mat och fick vara rum som det fanns en del kryp i.. men med en mysig alfapet stund under myggnatet trivdes vi anda! Morgonen efter besokte vi ett sjukhus, mycket intressant och vi kom pa att jag, om jag laser till syrra, ska gora min praktik dar for de hade sa fina rosa klader!!
Efter det besoket borjade var "svenne-dag", fika, med kanelbullar, pepparkakor och annat gott hos en svensk missionar! Sen bar det av pa de roda leriga vagarna till Kidugala, dar hittade vi kantareller pa var vandring upp pa leopardberget och vi avslutade kvallen med att basta!!
I Kidugala visade var larare oss runt, da han bott dar och sa gjorde vi ett besok i kyrkan och framtradde med tva sanger...
Sen bar det av mot Katumba och fhsk dar. Dar har vi las swahili, malat ett klassrum, haft fotbollsmatch, gjort besok hos folk, tittat pa fina naturfenomen, sytt upp klanningar, plockat te och besokt tefabriken och avslutade med en fest! I mitten av Katumba vistelsen hade vi nagra lata dagar i Matema vid Malawisjon, snorkla, sola/bada, ga pa marknad och bara ta det lugnt!!
Nar vi kom tillbaka fran Katumba kom rektorn fram och fragade hur vi haft det.
Glatt svarar vi att vi har fatt lite farg!
Rektorn svarar da "don't worry, it'll go away"!!!

Lite besviken over att jag inte sett nagon passionsfrukt an, men har dock fatt massa annan god frukt!!
Hallen/toaletten har jag vant mig vid!
Den stikande svettlukten har jag inte vant mig vid, de flesta har nog aldrig horttalas om deo...

idag blev det sol och bad!
Maste kila nu
puss


Kommentarer
Postat av: Mamma

Om skälet att läsa till sjuksköterska är att bära rosa kläder är det väl gott som något! Så gå du i mammas fotspår, det skulle glädja mig mycket! Men glöm inte bort att söka nu i vår så inte ansökningstiden går dig förbi!



Puss!

2010-02-19 @ 16:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0