Here comes the sun!

Nu är vi hemma igen efter en underbar liten minisemestere! Tre nätter i skåne, en tripp till köpenhamn, sol, bad och shopping! Jag måste vara lite svensk och nämna vädret också (jag anser nämligen att det är ett svenskt fenomen att ständigt prata väder), underbart väder vilket jag är så lycklig över!
Vi har ju bott i sis fina lägenhet, tack för husrum! På tisdagen blev det beachlife, något som man annars får för lite av här hemma.. Hittade till och med en parkering vid stranden efter lite hjälp från min lokala vän! Det blev, för min del, årets första dopp i svenskt hav, svenskt vatten överhuvudtaget, iskallt men uppfriskande i värmen!
När vi var lagom brända åkte vi in till Malmö där vi gick på stan och åt glass! Sen hjälpte Ulla-Bella (GPS:en) oss hem till Fanny igen där vi lagade lite mat.
I går åkte vi tåget över till Danmark, Köpenhamn. Heldag med shopping som avslutades vid hamnen tillsammans med Martina som jag inte träffat på 2,5 år! Trevligt återseende om en lite kort. Blev en dyr pizza till lunch men man fick ju nästan ett ragg på köpet ;) haha Resan hem till Sverige började med en spännande tunnelbana, utan förare, vi lantisar var imponerade! Sen var ju givetvis tåget försenat så vi tänkte nästan ta en sista minuten när vi stod där på kastrup! Men eftersom vi har strålande sol här med så väntade vi på tåget och åkte hem till Fanny istället.
Idag låg vi cirkus 1,5h på Lomma beach men eftersom sanden piskade och Micis blev anfallen av baggar på sin gula handduk åkte vi mot Linköping istället. Blev ett stopp på Burger King, skönt att stå på den sida om kassan!!
Tack tjejer för några toppen dagar ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0