Regn, regn, regn

Idag har min dator kommit!!! Har inte hunnit leka med den ännu, låter pappa fixa allt först! Ska bli skönt med en liten bärbar dator! Så nu sitter jag och kollar vad som ska flyttas över från den andra datorn. Hittade ett och annat roligt! Bla en dikt som en vän skrev till mig en gång! Hon skrev den på någon minut, men tjejen har talang för att skriva och jag tycker den är så söt!

 "lina tittade ut genom fönstret och så såg hon en gnu som var så ljuv. men så kom en
    fru, kanske hon var från peru, och skulle själa denna gnu som en tjuv. och
    lina gick ut och sa hördudu. ska vi ta oss en dans ? försvinna nånstans ? till ett land
    med glans men utan balans. och frun sa sa det låter bra. och så sjöng dom en
    duett, det vackraste du sett. en sång om en gång om en dag så
    lång. och så dansa' dom ut på en balkong. sjöng sin sång om denna långa gång. till
    landet som inte fanns någonstans. landet med glans som i en romans. vägen dit ska
    vi gå en gång, när vi sjunger vår sång omigen. och om du vill får du följa med.
    linas fru från peru har en gnu nu. och den vägen är vägen som du och jag ska gå.
    för att en gång är vi stjärndamm vi två. "/ till lina från ulrika 10/10 -03

Idag är det måndag igen, vilket innebär att man är tillbaka på jobbet. Vet inte hur jag ska överleva nästa vecka när Josen inte är kvar.. men men.. pengar pengar!

Helgen var riktigt bra! Hann med två shoppingrundor på stan, en med familjen Carlssons tjejer och en med Mammi och sis! Glass blev det båda gångerna! Fick till och med båfyllning ena gången, haha! På lördag kvällen åkte vi hem till micis för lite förfest och sen blev det platens.. Efter för några timmars sömn blev det födelsedagsfest hos Emelie! Med andra ord en trevlig helg!


Skulle haft mer nytta av paraply idag..
Men finns en fördel med allt regn, man ser hålen i vägen när man cyklar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0