julstämning

I fredags bjöd skolans kör på ett fint luciatåg av hög klass! Sen blev det julfika! Fredagkvällen var lugn, tittade lite på idol och sen blev det film!
I lördags liftade vi in till Åre, gick bra att lifta, blev dock lite nervös när föraren började rycka.. jag gjorde mig beredd att ta över ratten men som tur var slapp jag det och vi kom välbehållna fram till Åre!
Vi gick lite på stan, eller i de 3-4 butiker som existerar med normala kläder... Vi kände oss lite misfit, jag längtade till en strand och Maja till en stad!! hehe! Efter vårt nedlåtande prat om Åre kom vi tillslut fram till att åre är mysigt. Det var Julmarknad, luciatåg, sång, stånd, massa lampor och eldshow (de har verkligen att lära av de asiatiska kidsen). På kvällen blev det party med en trevlig utgång och småsnack enda till morgonkvisten.

Nu kommer jag till helgens stora nyhet! JAG HAR ÅKT SLALOM!!! Äntligen har jag övervunnit min rädsla, det som jag nu så länge har skutit upp... Det var faktiskt riktigt skoj!! och det gick bra! För att vara första gången på ca 10år och typ andra gången i mitt liv!! WOHO!
Nervös som sjuton var jag innan men det löste sig ju! Hade dock sjukt konstig/ond feeling i fötterna, jag tror inte mina fötter är skapta för pjäxor, snarare flipflop!!! ;)

Ikväll blev det julkonsert i undersåkers kyrka och sen städa jag lite...

Imorgon bär det av in till STAN (östersund, men här räcker det att säga stan för det är nämligen jämtlands enda stad!!) för spruta och lite shopping!!!
God natt folks!

Har snöat en del här idag med!!
Bild från inlandsälven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0